blog2

Sprzedawaj / Buduj własną bazę

Mailing reklamowy to również doskonały kanał generujący sprzedaż dla właścicieli e-commerce. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, prowadzisz sprzedaż online i zależy ci na poszerzeniu zasięgu twoich działań, zadbaj o wysokiej jakości ruch, który, przekierowany do twojego sklepu, zaowocuje wysoką konwersją sprzedażową. Chcąc uzyskać najlepsze efekty poprzez wykorzystanie mailingów reklamowych musisz dobrze zdefiniować profil demograficzny swojego odbiorcy oraz poznać jego zachowania konsumenckie online.

Wydawcy mailingów reklamowych czy też wyspecjalizowane agencje performance marketingu oferują usługę mailingów behawioralnych, które targetowane są nie tylko po danych demograficznych, ale przede wszystkim po konkretnych, zakupowych zachowaniach adresatów. Korzystając z takiej opcji masz pewność, że mailing dotrze do osób realnie zainteresowanych kategorią twoich produktów. Podczas planowania sprzedażowej akcji mailingowej pamiętaj o tym, że czasem jeden komunikat nie wystarczy, żeby zainteresować adresata daną ofertą. Przygotuj zatem we współpracy z wydawcą mailingowym kreacje (w tym kreację ongoing i kreację last minute) oraz listę tytułów e-maili, które będą wykorzystywane w cyklu wysyłek w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższą konwersję sprzedażową dla twojej marki.

Buduj własną bazę

Akcje lead generation, sprzedażowe oraz zapis na newsletter są doskonałą okazją, żeby stworzyć własną bazę adresatów. Dobrze przygotowana kreacja mailingowa, landing page z przejrzystym formularzem kontaktowym oraz niezbędne wartości dodane twojej akcji marketingowej powinny zachęcić użytkownika do pozostawienia danych kontaktowych. Aby móc je wykorzystać w dalszej komunikacji z adresatem, musisz każdego z nich poprosić o wyrażenie stosownych zgód na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych oraz na wysyłanie ofert handlowych, a także mieć odpowiednio przygotowaną politykę RODO, która umożliwi ci działania e-mail marketingowe zgodnie z obowiązującym prawem. W tym celu pod formularzem kontaktowym na landing page kampanii umieść checkboxy z prośbą o wyrażenie powyższych zgód oraz zapoznanie się z regulaminem, a także informację, kto będzie administratorem zbieranych danych.