blog1

Zbuduj świadomość marki / Generuj leady

Świadomość marki to kluczowy czynnik, który pozwoli ci wyróżnić się na tle konkurencji. Budowanie świadomości marki polega na opracowaniu jej odmienności, charakteru i typowych cech, a także zaplanowaniu działań marketingowych w taki sposób, aby wywoływały pożądane skojarzenia z twoją marką. W procesie budowania marki musisz przygotować strategię działań marketingowych uwzględniających komunikację mediową, która pomoże przyciągnąć i zainteresować twoją grupę docelową. Skuteczna komunikacja powinna uwzględniać jednocześnie kilka kanałów mediowych dopasowanych do odbiorców, na których ci zależy. Jednym z tych kanałów może być właśnie wąsko targetowany mailing, profilujący adresatów po ich zainteresowaniach czy realnych zachowaniach w sieci.

Realizacja efektywnego mailingu musi uwzględniać takie elementy, jak wybór odpowiedniej bazy mailingowej oraz właściwego wydawcy mailingów reklamowych. Istotną kwestią będzie także przygotowanie kreacji szablonu mailingowego spójnego z identyfikacją wizualną marki. Pamiętaj o umieszczeniu na kreacji wyraźnego przycisku Call To Action, logo marki, grafik wysokiej jakości oraz zwięzłej treści komunikującej język korzyści. Nie zapomnij o przykuwającym uwagę tytule, który zaciekawi i zachęci odbiorcę do zapoznania się z treścią e-maila. Na etapie budowania świadomości twojej marki możesz przyciągnąć użytkownika na landing page kampanii poprzez wartościowy content – konkursy, akcje specjalne czy przygotowane do pobrania materiały, stanowiące wartość dodaną starannie zaplanowanej akcji marketingowej.

Generuj leady

Leadem sprzedażowym nazywa się użytkownika, który zwrócił uwagę na ofertę, zainteresował się nią i wykonał zdefiniowaną, pożądaną akcję, przez co jest spora szansa, że stanie się potencjalnym klientem twojej marki. Definicja akcji generowania leadów to twój cel marketingowy. Zazwyczaj jest to pozostawienie przez użytkownika danych kontaktowych, takich jak imię, nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu podczas zapisu na newsletter lub wypełnienia formularza na landing page kampanii.

Pamiętaj o tym, że użytkownik zostawiający swoje dane kontaktowe musi mieć do tego konkretny powód. Zaoferuj zatem wszystkim potencjalnie zainteresowanym klientom realną wartość, jaka płynie z kontaktu z twoją marką. Mogą to być unikalne treści w postaci e-booków, pdfów czy webinarów, lub też dedykowane rabaty dla osób, które pozostawią swoje dane w formularzu kontaktowym. Niezwykle ważne jest, żeby formularz był krótki, przejrzysty i łatwy do wypełnienia dla odwiedzających twoją stronę. Im dłuższy formularz i więcej pól w nim zawartych, tym mniejsza szansa, że użytkownik przebrnie przez niego do końca i wypełni każde pole, tym samym zostawiając wszystkie dane, na których ci zależy.

Przed rozpoczęciem kampanii mailingowej mającej na celu lead generation koniecznie sprawdź, poprzez dodanie leadów testowych, czy na pewno formularz działa poprawnie, a dane widoczne są w panelu Google Analitics. Pozyskane leady powinny jak najszybciej trafić do osób z działu handlowego lub call center, które zajmą się walidacją każdego z nich, potwierdzą dane, zainteresowanie ofertą i rozpoczną proces sprzedażowy z potencjalnym klientem.